HIGIENIZACJA

Postawiłem na osobny gabinet higienizacji. Przed leczeniem chce wiedzieć zawsze, jaki jest punkt wyjściowy. Dlatego profilaktyka stanowi podstawową cześć leczenia.

Wykonując higienizacje będzie korzystać z osobnego gabinetu profilaktyki. Razem  Luboniową Higienistką ustaliliśmy jakie wyniki, badania, wskaźniki, mam dostać po każdej higienizacji.

w lupach widać więcej
badania - indywidualne potrzeby
higienistka notuje wyniki wskaźników, bo szef chce je znać

Nie wyobrażam sobie aby Luboniowa Higienistka – nie wykonywała wskaźników higieny API , PBI . Po każdej higienizacji dostaję ich wynik, ułatwia mi to planowanie leczenia i ewentualne motywowanie Pacjenta do zmiany nawyków.
Krótko mówiąc Ona na Was kapuje …. :):):)

A co to jest API i PBI ?????

API – jest wskaźnikiem, który procentowo określa higienę w przestrzeniach międzyzębowych.
Za pomocą tego wskaźnika, higienistka bada obecność płytki bakteryjnej w tych przestrzeniach.

PBI – jest wskaźnikiem, który obrazuje stan i kondycję dziąseł. Podczas takiego badania sprawdza się stan brodawek dziąsłowych w 4 stopniowej skali. Porównując wyniki na przestrzeni czasu, stwierdzamy czy stan dziąseł Pacjenta uległ pogorszeniu czy polepszeniu.

Postanowiłem, że ten sprzęt będzie zarezerwowany tylko dla profilaktyki. Jest to urządzenie mające najwyższy standard na rynku urządzeń ultradźwiękowych. Pozwala na przeprowadzenie precyzyjnego i komfortowego zabiegu. Coś o tym wiem…;)

Posiada między innymi funkcję skalera (narzędzie do usuwania kamienia) z podświetlaną końcówką dzięki czemu nawet w ciemnych zakamarkach widać więcej. Dodatkowo skaler ten posiada funkcję NO PAIN, która minimalizuje efekt wrażliwości pacjenta na zabieg skalingu.

Dla mnie jako implantologa ważne jest, że używając specjalnej końcówki PI, higienistka jest w stanie bezpiecznie usunąć kamień z przestrzeni wokół implantów, ale także w okolicach mostów i koron nie powodując mikrouszkodzeń. Wiolka dręczyła mnie przewlekle żeby Jej to kupić.  1:0 dla Niej 🙂 

higienistka dokonuje skaling

Uwielbiam ten moment, gdy nowy pacjent ma obawy przed piaskowaniem, a potem….

umawia żonę, dzieci, szwagra i sąsiadkę 🙂 🙂 🙂

Dlaczego tak jest ? Są rzeczy, których nie da się opowiedzieć, trzeba to poczuć na własnych dziąsłach. 🙂 

Piaskowanie usuwa biofilm, osad i przebarwienia z naturalnych zębów, wypełnień, implantów, koron, mostów, protez itp. Czyści i poleruje w ramach jednego zabiegu. Oprócz klasycznego piaskowania, które umożliwia usuwanie obfitych osadów i przebarwień, spowodowanych dużym spożyciem kawy, czerwonego wina i paleniem, odbywa się bardziej delikatne perio – piaskowanie, które bezpiecznie oczyszcza okolice przydziąsłowe. Dodatkowo piaskarka ta posiada PERIOFLOW do usuwania biofilmu przydziąsłowego. Mam przyjemność obserwować przy badaniu dziąseł, jak dobrą decyzją było posłuchanie tego Uparciucha i kupienie tego sprzętu.

higienistka dokonuje piaskowania

higienistka dokonuje piaskowania piaskarką perio która pozwala oczyścić okolice pod dziąsłem pod mostem, w okolicy implantu, tam gdzie zwykłą piaskarką absolutnie nie wolno

Okłamałbym Was, gdybym napisał że się na tym znam – mało tego, nawet w to nie ingeruję. Jest to poza mną, bo mam od tego  Luboniową Higienistkę. 

W tym opisie oddaje Jej klawiaturę…

„Bardzo mi zależy, aby każdy Pacjent po higienizacji rozumiał jak może podtrzymać uzyskany efekt w domu. W tym celu rezerwuję czas na niezwykle ważną część zabiegu    indywidualny instruktaż. W zależności od Waszych potrzeb dobieramy odpowiednią szczoteczkę, pastę, płyn, szczoteczki międzyzębowe, nici dentystyczne, akcesoria do implantów, aparatów ortodontycznych, produkty do higieny protez itd. Tak jak widać na załączonym zdjęciu, w gabinecie profilaktyki można przećwiczyć prace nowymi zabawkami – na modelach, ale nie tylko 🙂

Zadbaliśmy o to, aby wszystkie produkty były dostępne na miejscu, by od razu po powrocie do domu, ze świeżą motywacją można było wprowadzić nowo zdobytą wiedzę w życie”

No właśnie – to miałem na końcu języka 🙂 🙂 🙂 

higienistka pomaga dobrać właściwą szczoteczkę do aktualnych potrzeb pacjenta

higienistka pomaga dobrać właściwą szczoteczkę

pacjentka sprawdza na plastikowym modelu szczęki czy dobrze zapamiętała informacje o higienizacji pod czujnym okiem higienistki, która udziela dodatkowych informacji

Każdy z nas lepiej rozumie, co się dzieje w jamie ustnej, kiedy nie tylko o tym słyszy, ale także może to zobaczyć. Dlatego przed zabiegiem, po wybarwieniu płytki oraz po zabiegu – za pomocą aparatu fotograficznego lub kamery wewnątrzustnej wykonujemy zdjęcia. Na ich podstawie omawiamy razem z Pacjentem, co uzyskaliśmy i nad czym będziemy pracować. Bo nie od dziś wiadomo, że „jeden obraz potrafi zastąpić tysiąc słów”.

higienistka wykonuje zdjęcie zębów po wykonaniu kolejnych etapów leczenia i higienizacji

higienistka pokazuje pacjentowi zdjęcie jego uzębienia i omawia higienizacje i leczenie

Ustalaniem kolejnych wizyt, a także koordynowaniem ich z wizytami u lekarzy, zajmuje się recepcja.

To właśnie tam pacjent otrzymuje dodatkowe informacje o zabiegach, może zaopatrzyć w wizytówki, ulotki lub produkty. Recepcja przy współpracy z lekarzami i higienistką dba o regularność wizyt profilaktycznych.

higienistka wraz z recepcjonistką wręczają pacjentowi nowe sprzęty do higienizacji

higienistka po wykonanym zabiegu, w recepcji, wręcza zadowolonej pacjentce swoją wizytówkę, gdyby ta miała jakieś pytania, prosi o kontakt